SEO optimizacija (Search Engine Optimization) je proces kojim se poboljšava vidljivost vaše web stranice na pretraživačima poput Googlea, Binga i Yahoo-a. Kroz optimizaciju, web sajt se prilagođava kako bi se povećala vjerovatnoća da će biti viđen i posjećen od strane potencijalnih klijenata.
Povećanje vidljivosti i saobraćaja
Jedan od glavnih benefita SEO optimizacije je povećanje vidljivosti i saobraćaja na vašoj web stranici. Kada je vaša stranica optimizovana za ključne riječi i fraze, lakše će biti pronađen od strane potencijalnih klijenata koji traže srodne usluge ili proizvode. Ovo može dovesti do povećanja broja posjetilaca na vašoj web stranici, što može povećati šanse za konverziju.
Poboljšanje korisničkog iskustva
Kada je vaša stranica optimizovana za pretraživače, ona postaje i lakša za navigaciju i upotrebu od strane korisnika. Optimizacija može pomoći da se stranice brže učitaju, a sadržaj se bolje organizuje i prikazuje. Ovo može dovesti do boljeg korisničkog iskustva, a time i veće šanse da se korisnik zadrži na vašem sajtu, pregleda više stranica i eventualno izvrši konverziju.
Povećanje konverzija
Kada je vaš sajt dobro optimizovan, povećava se vjerovatnoća da će korisnik izvršiti konverziju, tj. obaviti željenu akciju (kupovina, prijava, kontaktiranje itd.). To se dešava jer SEO optimizacija može pomoći da se korisniku pruži relevantan sadržaj i informacije koje su mu potrebne, što može povećati njegovo povjerenje u vaš brend i olakšati donošenje odluke o kupovini ili drugoj željenoj akciji.
Konkurentnost
Ukoliko vaša konkurencija već primenjuje SEO optimizaciju na svojim web stranicama, a vi ne, vrlo je vjerovatno da ćete zaostati za njima i izgubiti dio tržišta. Međutim, ako primjenite SEO optimizaciju na vašem sajtu, možete se takmičiti sa svojom konkurencijom na ravnopravnoj osnovi i privući nove klijente.
Ukratko, SEO optimizacija može pomoći da se poboljša vidljivost vašeg sajta i da dođete do besplatnih „organskih“ posjeta na Vašem web sajtu.